• Aktualności

• ZŁOTE PIÓRO 2024

• 19 czerwca 2024 roku w Sali Kolumnowej naszego Urzędu odbyła się uroczystość wręczenia honorowej Nagrody Burmistrza Dzielnicy Rembertów „Złote Pióro”.

Nagroda jest przyznawana jednemu uczniowi z każdej rembertowskiej szkoły. Kandydata wybierają Rady Pedagogiczne, kierując się nie tylko kryterium wyników w nauce, ale również biorąc pod uwagę aktywność społeczną na terenie szkoły i poza nią, sukcesy w konkursach różnych szczebli oraz różnorodność zainteresowań i pasji.

Dzięki swojej wrażliwości i życzliwości, zorganizowaniu i chęci do współpracy Nagrodę Burmistrza Złote Pióro otrzymała nasza uczennica Klara Cieliczko z klasy 8dw.

Jesteśmy dumni z osiągnięć Klary. Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

zdjęcia dzięki uprzejmości Urzędu Dzielnicy Rembertów

• Stypendia m.st. Warszawy

• Wraz z końcem roku szkolnego rozpoczyna się nabór wniosków o stypendium m. st. Warszawy im. Jana Pawła II, organizowane przez Centrum Myśli Jana Pawła II. Pełna oferta stypendialna: https://um.warszawa.pl/stypendia

• Wycieczka do Zamościa i Lublina klas 6c, 7a, 7b i 8c

• W dniach 10-11 czerwca 2024r. klasy 6c, 7a, 7b i 8c  wraz z wychowawcami i opiekunami wzięły udział w wycieczce do Lublina i Zamościa.

Pierwszego dnia odwiedziliśmy Zamość. Zachwycił nas  urodą i licznymi zdobieniami. Podczas spaceru po mieście z lokalnym przewodnikiem zobaczyliśmy serce całego miasta czyli Rynek z głównym symbolem miasta Ratuszem. Nawet gwałtowna ulewa nie zniechęciła nas do podziwiania zabytków i kupowania pamiątek. Po tak obfitych przeżyciach udaliśmy się do hotelu na obiadokolację i nocleg. Drugi dzień wycieczki przywitał nas słońcem. Był poświęcony zwiedzaniu Lublina zwanego Kozim Grodem. Miasto wyróżnia się niecodzienną atmosferą, panuje tu spokój, a Starówka oferuje wiele cennych i pięknych zabytków. Zobaczyliśmy Zamek-piękną budowlę z XIII wieczną basztą, Kaplicę Św. Trójcy z unikalnymi freskami. Następnie przeszliśmy przez Bramę Grodzką prowadzącą traktem królewskim spod zamku do Starego Miasta. Zachwyciły nas pięknie malowane kamienice, często opatrzone zdjęciami dawnych mieszkańców. Następnie zwiedziliśmy  Archikatedrę Lubelską-perełkę baroku i zarazem największy kościół w mieście.Podczas powrotu zatrzymaliśmy się w Rąblowie, by pośród barwnych kwiatów i leśnych drzew odkryć labirynty wymagające zaangażowania. Mieliśmy także okazję podziwiać miniatury architektury drewnianej obejmującej Kazimierz Dolny, Nałęczów, Puławy. Do Warszawy wróciliśmy o godzinie 19:00. To były dwa dni pełne integracji, zabawy i podziwiania zabytków.

Klasy 6c,7a,7b,8c.

• Tajemnicza wyspa - wycieczka klasy 4B, 4C, 4D

• W dniach 10 - 11 czerwca klasy 4B, 4C i 4D wyjechały na wycieczkę "Tajemnicza Wyspa" zorganizowaną przez Biuro Podróży Manufaktura Przygody. W takcie 2 dni pobytu we wsi Maróz na Mazurach uczniowie doświadczyli wielu ciekawych atrakcji. Pierwszego dnia, kiedy o 12 dotarliśmy na miejsce najpierw odbył się drużynowy turniej. Uczestnicy wyprawy konkurowali między sobą m.in. strzelając z łuku, pokonując tor przeszkód czy rzucając do celu. Następnie udali się na obiad po którym czekało na nich kolejne zadanie: budowa szałasów w lesie oraz gotowanie zup na ognisku: pomidorowej i ogórkowej. Po wykonaniu zadania i spróbowaniu pysznych zup które sami przyrządzili udali się na kolacje - ognisko z kiełbaskami nad jeziorem Maróz. Na koniec dnia cześć osób kibicowała polskiej reprzentacji oglądając mecz z Turcją. Druga grupa wzieła udział w dyskotece z Panią Pilot Wycieczki. Następnego dnia uczestnicy znowu podzielili się na dwie grupy. Większość wzięła udział w pokonaniu trasy Parku Linowego. Reszta natomiast doświadczyła intrygującej wyprawy kajakami wzdłuż brzegów jeziora. Po wyczerpujących atrakcjach dzieci zjadły pyszny obiad i wszyscy wyruszyliśmy w powrotną drogę do Warszawy Wspólnie spędzony czas przyczynił się do lepszego poznania i większej integracji między uczniami. Dziękujemy wszystkim, którzy zajmowali się organizacją wycieczki!

Zdjęcia--->

• Ostatni numer KLEKSA

• Dzień Dobry!

Koniecznie przeczytajcie ostatni, w tym roku szkolnym, numer KLEKSA zobaczcie, który wiersz Jana Brzechwy MY - Społeczność SP 217 uznaliśmy za najbardziej przez Nas lubiany. Wyniki plebiscytu w załączniku.Serdecznie pozdrawiam.

Małgorzata Orzeszek

• PLEBISCYT NA ULUBIONY WIERSZ JANA BRZECHWY - dobiegł końca.

Zakończył on Projekt inspirowany twórczością Jana Brzechwy.

Na bieżąco dawaliśmy znać o wydarzeniach, realizowanych w ramach projektu,

zamieszczając informacje i relacje fotograficzne w Librusie, na stronie szkoły i na Facebooku.

Ostatnia informacja dotyczy naszego PLEBISCYTU.

• 12.06.2024 - Plan B

• W dniu 12 czerwca (środa) z uwagi na odbywające się w szkole Rady Pedagogiczne obowiązuje plan B.

DZWONKI - wersja "B"

9. 13.50 - 14.25
              10. 14.30 - 15.05
            • Klasa 4A w Muzeum Chopina w Warszawie

• 5 czerwca 2024r. klasa 4a odbyła wycieczkę do Muzeum Chopina w Warszawie. Do naszego celu podróżowaliśmy SKM-ką i tramwajem. Zbliżając się do gmachu muzeum na Powiślu przechodziliśmy obok Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina, z którego dochodziły nas odgłosy ćwiczących śpiewaków, instrumentalistów, a na skwerze przed budynkiem mijaliśmy wielki kamienny klucz wiolinowy - oznaki świadczące o tym, że znaleźliśmy się w strefie muzyki Tuż obok znajduje się Muzeum Chopina jednego z najsłynniejszych Polaków i największych kompozytorów na świecie. Podczas zwiedzania muzeum skoncentrowaliśmy się na dzieciństwie i młodości Fryderyka Chopina, które spędził w Warszawie - tak jak my! Pan przewodnik pokazywał nam ciekawe rekwizyty i opowiadał historie związane z życiem i twórczością kompozytora. Słuchaliśmy na słuchawkach polonezów, mazurków, preludiów, etiudów, nokturnów, walców – kompozycji Fryderyka Chopina. Oglądaliśmy fortepian, na którym grał. Widzieliśmy odlew z brązu jego dłoni (niektórzy porównywali ją ze swoją dłonią). Wróciliśmy do domu ubogaceni kulturalnie. Wycieczka była udana.

Byliśmy trzecią w kolejności klasą z naszej szkoły, która tej wiosny odwiedziła Muzeum Fryderyka Chopina w Warszawie

ZDJĘCIA --->>

• Międzynarodowy konkurs Kangur Matematyczny

• 21 marca 2024r. odbył się konkurs Kangur Matematyczny

W konkursie wzięło udział 46 uczniów naszej szkoły.

Wyróżnienia otrzymali:

W kategorii Żaczek – Oskar Boczewski,

w kategorii Maluch – Antonina Rey,

w kategorii Beniamin: Konrad Szukalski, Michał Piekarczyk, Wiktor Boczewski, Julia Ziętek;

w kategorii Kadet – Krzysztof Jaroszyński.

Gratulujemy wyróżnionym uczniom tak dobrych wyników!

• Konkurs Wiedzy Biblijnej „Hieronymus 2024” - wyniki

• W tym roku szkolnym nasza szkoła została zgłoszona do Konkursu Wiedzy Biblijnej „Hieronymus 2024” dla uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych województwa mazowieckiego. Z naszej szkoły swój udział w konkursie zgłosiły dwie uczennice: Wiktoria Dąbrowska z kl. 7dw i Alicja Szałapska z klasy 8a. Uczennicom udało się zdobyć tytuł finalisty Konkursu Biblijnego. 20 maja w siedzibie Kurii Archidiecezji Warszawskiej odbyło się uroczyste wręczenie dyplomów i nagród. Gratulujemy Wiktorii i Ali osiągnięć i tytułu finalisty.
              Elżbieta Iwanowska

• W krainie gramatyki

• Dnia 24 maja 2024r. odbyła się lekcja otwarta w klasie 3a prowadzona przez p. Małgorzatę Grzeszczak.
              Uczniowie bardzo aktywnie i twórczo pracowali w grupach. Wykazali się znajomością części mowy. Świetnie poradzili sobie z wszystkimi zadaniami z krainy gramatyki.

Brawo 3a!!!

• Wycieczka - 5B, 5D, 6B

• W dniach od 20 do 23 maja uczniowie klasy 5b, 5d oraz 6b mieli okazję wybrać się na wycieczkę do malowniczego Zakopanego. Podczas tych czterech dni odwiedziliśmy wiele atrakcji, które pozostaną nam w pamięci na długo.Pierwszego dnia wyruszyliśmy na Gubałówkę. To była prawdziwa przygoda! Wspinaczka na szczyt była nie tylko trudna, ale i bardzo satysfakcjonująca. Z góry roztaczał się przepiękny widok na Tatry. Warto było pokonać wysokość, aby móc podziwiać te piękne krajobrazy.Drugiego dnia udaliśmy się do Doliny Chochołowskiej. Spacerując po drewnianych kładkach, podziwialiśmy górskie krajobrazy i spotkaliśmy nawet stada kóz pasących się na zboczach. Wieczorem odwiedziliśmy słynne Krupówki. Spacerowaliśmy wśród kolorowych straganów, próbując regionalnych przysmaków i kupując pamiątki.Ostatniego dnia w Zakopanem odwiedziliśmy Dolinę Kościeliską. To miejsce zachwyciło nas swoją dzikością i pięknem. Podziwialiśmy potężne skały i strumienie. W drodze powrotnej do Warszawy zatrzymaliśmy się w Krakowie, gdzie zobaczyliśmy Wawel i Sukiennice.Wycieczka była nie tylko okazją do zwiedzania, ale także do integracji i wspólnego spędzania czasu. Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do jej organizacji!

Zdjęcia

• Kulturalnie w 4c

• 21 maja klasa 4c wybrała się do Muzeum Chopina aby poszerzyć swoją wiedzę na temat życia i twórczości jednego z najwybitniejszych kompozytorów polskich - Fryderyka Chopina. Była to okazja poznania ciekawych miejsc i historii z życia artysty oraz posłuchać muzyki mistrza.

• XXX Ogólnopolski Konkurs Poetycki im. Janusza Korczaka

• Kinga Gretka, uczennica klasy 6e, otrzymała wyróżnienie w XXX Ogólnopolskim Konkursie Poetyckim im. Janusza Korczaka. Jej wiersz został opublikowany w tomiku poetyckim Coś zwane poezją wypełniającą powietrze trzydziesta randka z Erato.Serdeczne gratulacje!!!Opiekun konkursu: Danuta Jutkiewicz

• Z matematyką przez życie

• 23 maja 2024 r. odbyło się uroczyste podsumowanie konkursu Z matematyką przez życie. Laureaci i osoby wyróżnione otrzymały dyplomy oraz nagrody. Przypominamy, że nasz uczeń – Michał Piekarczyk z klasy 6E zdobył I miejsce w kategorii kl. 6.  Jesteśmy dumni, gratulujemy i życzymy Michałowi  powodzenia w kolejnych konkursach.