Jadalne profile glebowe w klasach siódmych
- 24.11.2024 21:14
- Na lekcji geografii klasy 7 poznawały gleby, które występują na terenie Polski. Na lekcji wstępnej uczniowie poszczególnych klas poznali czynniki glebotwórcze oraz podstawowe profile gleb występujących w Polsce. Każdy z uczniów miał zadanie przygotowania różnego rodzaju produktów spożywczych, które były umieszczane w kubkach lub słoiczkach. Poszczególne poziomy glebowe stanowiły np.: pokruszone herbatniki, pierniki, płatki, czekolada, wafle ryżowe, kawa, ryż, a nawet żelki, które imitowały charakterystyczną roślinność występującą na danym typie gleby. Kolejny etap przygotowania gleby polegał na opisaniu poszczególnych warstw w wytworzonym profilu. W ten sposób siódmoklasiści stworzyli unikalne profile glebowe. Po sesji zdjęciowej nastąpiła najbardziej oczekiwana część lekcji – konsumpcja „gleby”.
- więcej
Chemia w praktyce
- 18.11.2024 21:29
- W listopadzie uczniowie wszystkich klas VIII mieli możliwość na lekcji chemii poznać właściwości kwasów. Wspólnie wykonali szereg doświadczeń i reakcji chemicznych. Uczniowie sprawdzili odczyny substancji, które wykorzystuje się w kuchni. Poznali niezwykle widowiskowe właściwości higroskopijne kwasu siarkowego (VI) poprzez jego reakcję z cukrem - gdzie wytworzyła się para wodna oraz węgiel. Zobaczyli wpływ kwasu azotowego (V) na produkty zawierające białka. Poznali przy tym reakcje ksantoproteinową.
Wszyscy mieli możliwość wykonania doświadczenia Na koniec wspólnie omówiliśmy doświadczenia oraz posprzątaliśmy pracownie w ramach zasady - wspólnie działamy, wspólnie sprzątamy.Nauczycielka chemii: Monika Lipka-Piekut - więcej
Improwizacja "Dziadów" w wykonaniu uczniów klasy 7b i 7e
- 18.11.2024 21:29
- W listopadowy poranek uczniowie klas 7b i 7e mieli okazję uczestniczyć w wyjątkowej lekcji języka polskiego, podczas której przeprowadzili improwizację Dziadów cz. II Adama Mickiewicza. Zainspirowani mroczną atmosferą tego klasycznego utworu literackiego, młodzi aktorzy stworzyli niezwykłą interpretację dramatycznych scen, pełnych tajemniczości i duchowego niepokoju.
W trakcie lekcji uczniowie nie tylko przybliżyli sobie treść Dziadów, ale również zgłębiali tajniki teatru, improwizacji oraz pracy zespołowej. Wspólna praca nad tekstem i wczucie się w bohaterów pozwoliły im poczuć atmosferę XIX-wiecznego dramatu oraz zrozumieć głębokie przesłanie Mickiewicza o życiu, śmierci i przemijaniu.
Improwizacja wprowadziła uczniów w niepowtarzalny nastrój, łącząc literacką tradycję z kreatywnym wyrazem artystycznym. Była to lekcja nie tylko literatury, ale także twórczego myślenia i wyrażania siebie. Uczniowie wykazali się zaangażowaniem, pomysłowością oraz odwagą w realizowaniu swoich ról.
Takie zajęcia pozwalają uczniom nie tylko lepiej poznać dzieła literackie, ale także rozwijać umiejętności komunikacyjne, interpersonalne i aktorskie. Dziękuję wszystkim za świetną zabawę i gratuluję wyjątkowej interpretacji!
Polonistka, czuwająca nad przebiegiem improwizacji: Danuta Jutkiewicz - więcej
(Nie)szkoła cyfrowego dobrostanu w klasie 6b
- 18.11.2024 21:29
- (Nie)szkoła cyfrowego dobrostanu - bezpłatny projekt dla warszawskich szkółUczniowie klasy 6b biorą udział w projekcie: (Nie)szkoła cyfrowego dobrostanu - edycja II. Celem programu jest wzmacnianie dobrostanu cyfrowego uczennic i uczniów oraz ich poczucia sprawczości. Młode uczestniczki i uczestnicy partycypacyjnie tworzą projekt, a następnie będą dzielić się zdobytą wiedzą w ramach tutoringu rówieśniczego.W (Nie)szkole uczniowie mają możliwość zdobywania doświadczenia, wiedzy i umiejętności potrzebnych do budowania dobrostanu cyfrowego. Projekt realizowany jest metodami aktywizującymi (dialog, rozmowa, warsztaty) i innowacyjnymi (lekcja odwrócona).Przedsięwzięcie finansowane jest ze środków otrzymanych od m.st. Warszawy.Oprac. Danuta Jutkiewicz
- więcej
Ciekawa lekcja języka polskiego w klasie 7b
- 18.11.2024 21:30
- Odkrywamy “Zemstę” Fredry na nowo!Uczniowie klasy 7b mieli okazję uczestniczyć w wyjątkowej lekcji języka polskiego, podczas której w niestandardowy sposób omawiali problematykę komedii Aleksandra Fredry “Zemsta”. Zamiast tradycyjnej analizy tekstu, uczniowie wcielili się w postacie z utworu i odegrali kluczowe sceny, co pozwoliło im lepiej zrozumieć motywacje bohaterów oraz komizm sytuacyjny.To była lekcja pełna kreatywności i zaangażowania, która na długo pozostanie w pamięci naszych uczniów. Gratuluję wszystkim uczestnikom i dziękuję za entuzjazm oraz zaangażowanie!Polonistka: Danuta Jutkiewicz
- więcej